Grupa ARC Europe zostanie głównym partnerem Grupy PSA w zakresie usługi car assistance i usług online. W Polsce za tę współpracę odpowiedzialny jest Starter24.

Niemal pięć na dziesięć aut jeżdżących po drogach jest objętych usługami oferowanymi przez Grupę ARC Europe, partnera zapewniającego mobilność najważniejszym markom samochodowym w Europie; Grupa PSA nie jest tu wyjątkiem.

W roku 2019 Grupa ARC Europe stała się głównym dostawcą usług car assistance
i online dla Grupy PSA w 43 krajach europejskich, w tym Rosji i Turcji, na okres 5 lat, tj., do 31 grudnia 2023 roku; Grupy rozszerzą też współpracę, którą rozpoczęły w 2009 roku.

„Cieszymy się, że Grupa PSA rozszerzy współpracę z ARC Europe w 2019 roku. ARC Europe to pierwszy i najważniejszy punkt kontaktowy w ponad 40 krajach; to pozwoli nam uprościć codzienną wymianę danych, ale także da nam narzędzie do raportowania i oceny satysfakcji klientów. Na drodze nasi klienci będą mogli zawsze skorzystać z know-how wszystkich członków Grupy ARC Europe” – powiedział Pascal Luchetti, VP aftersales / aftermarket Groupe PSA.

Ponadto Grupy PSA i ARC Europe współpracują już w dwóch obszarach:

  • rosnącego rynku aut elektrycznych: w 2019 roku na drogach pojawiło się znacznie więcej aut elektrycznych i hybrydowych, dla których assistance znacznie różni się od tego dla tradycyjnych samochodów
  • digitalizacji: car assistance zmienia się w „positive assistance”, co oznacza rozwój oferty wzbogaconej o doświadczenie klienta korzystającego ze smartfona, w tym dostęp do szczegółowych informacji i usług w przypadku awarii bądź kolizji.

Grupa ARC Europe obejmuje swoimi usługami co najmniej 20 milionów klientów i 12,5 miliona aut na gwarancji. ARC chce aktywnie wspierać PSA we wdrażaniu europejskiego programu SARA (Service Activated Roadside Assistance) zarządzanego przez centralę Grupy PSA.

„Sukces współpracy z Grupą PSA to efekt starań wielu utalentowanych osób po obu stronach, które każdego dnia angażują się w obsługę użytkowników aut elektrycznych
i innych kierowców na drogach; dodatkowo przyczyniają się do poszerzania portfolio usług dla „connected cars”, co w rezultacie wpływa na doświadczenie klienta. Jesteśmy dumni z naszych pracowników!” – mówi Stefano Sarti, Dyrektor Zarządzający Grupy ARC Europe.

„W ARC bardzo skupiamy się na uproszczeniu i scentralizowaniu danych od naszych klientów, jednocześnie stawiając sobie za priorytet, by wraz z partnerami podejmować działania na rzecz lepszej, bardziej ekologicznej i zrównoważonej mobilności (myślę tu o naszych rozwiązaniach assistance dla samochodów elektrycznych). Czujemy się odpowiedzialni za redukcję emisji dwutlenku węgla i promocję nowych źródeł energii dla zrównoważonej planety.” – dodaje Stefano Sarti.

Grupy PSA i ARC Europe podpisały pierwszą umowę w 2009 roku; dotyczyła ona współpracy z Peugeotem, Citroenem i DS. Od 1993 Grupa współpracowała także z Oplem – partnerstwo trwa więc już od 26 lat. Przez kolejne lata umowy o współpracy były przedłużane i rozszerzane. Od samego początku aż do końca 2018 roku, Grupa ARC Europe zorganizowała w ramach tej współpracy prawie 1 850 000 napraw na drodze dla aut wszystkich marek należących do Grupy PSA.

W ramach kontynuacji współpracy firmy skupią się m.in. na podnoszeniu satysfakcji klienta, digitalizacji, ulepszaniu raportowania i usług dostosowanych do aut elektrycznych. Rynki, których dotyczy współpraca to: Albania, Andora, Austria, Azerbejdżan, Belgia, Białoruś, Bośnia-Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czarnogóra, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Gibraltar, Grecja, Hiszpania, Holandia, Islandia, Irlandia, Kazachstan, Kosowo, Liechtenstein, Litwa, Luxemburg, Łotwa, Macedonia, Malta, Mołdawia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Ukraina i Węgry.

Wróć do Bloga