Zwrot w kierunku elektromobilności stał się faktem. Blisko połowa nowych samochodów elektrycznych w Polsce jest pod ochroną assistance naszej firmy. Wraz z rosnącą liczbą elektryków wzrastają oczekiwania klientów, którzy chcą zapewnić mobilność również kierowcom EV. Współpracujemy z najważniejszymi producentami samochodów elektrycznych w Europie i konsekwentnie tworzymy oraz wdrażamy standardy obsługi assistance pojazdów elektrycznych.

,,Obsługa assistance różni się od tego, co odnosi się do samochodów tradycyjnych, dlatego że trzeba dostarczać klientom usług, których do tej pory nie świadczyliśmy” – podkreśla Marek Zefirian, Prezes Zarządu ARC Europe Polska. ,,Staramy się odpowiadać na pojawiające się potrzeby. Przede wszystkim szkolimy naszych pracowników, którzy przyjmują zgłoszenia od klientów, żeby wiedzieli, czym się różni auto z napędem elektrycznym od tradycyjnego. Te usługi wymagają również odpowiedniego przygotowania przez naszych wykonawców czy podwykonawców na drodze” – dodaje.

Kluczowe z punktu widzenia klienta jest zatem stworzenie takiego procesu assistance, który kompetentnie odpowie na inne (niż w przypadku pojazdów z silnikami spalinowymi) potrzeby użytkowników pojazdów elektrycznych. Dotyczy to znajomości pojazdu, czyli pytań od użytkowników, zwłaszcza, gdy jest to ich  pierwszy pojazd elektryczny. Grupa ARC Europe od kilku lat wdraża strategię EV i własny ogólnoeuropejski ekosystem assistance dla pojazdów elektrycznych. Jego strategicznymi elementami są: wsparcie e-kierowcy, assistance samochodów EV (naprawa zdalna i na drodze, holowanie, zapewnienie mobilności, a w przyszłości zdalna diagnostyka i zapobieganie awariom), własny system szkoleń i certyfikacji pracowników pomocy drogowej oraz assistance stacji ładowania.

Problemy, jakie mogą napotkać kierowcy aut elektrycznych są zróżnicowane. Choć wydawać się może, że auta elektryczne z racji swojej mniej skomplikowanej budowy będą się mniej psuły, liczba potencjalnych problemów technicznych wcale nie spada. Klienci kontaktują się z assistance, bo auto elektryczne to dla nich ciągle nowość, więc nie wiedzą na przykład co oznacza świecąca kontrolka, której nie ma w pojazdach tradycyjnych. Czasami nie mogą sobie poradzić z infrastrukturą, np. zdarza się, że wtyczka od ładowania utknie w samochodzie. Ponadto samochód elektryczny jest bardziej skomputeryzowany, a software może ulegać awariom. Poza tym ponad 40% awarii w samochodach elektrycznych to jest awaria zwykłego akumulatora 12V, który jest także w samochodach spalinowych. Druga przyczyna to opony, identycznie jak w samochodach spalinowych. Równie częste jest zatrzaśnięcie kluczyków w aucie, czy problemy z kontrolkami.  

Stawiamy na elektromobilność

,,Nasza strategia elektromobilności jest rozpisana na kilka lat i stanowi dla nas priorytet” - podkreśla Marek Zefirian, Prezes Zarządu ARC Europe Polska. „Poza tym stawiamy na rozwój telematyki, ale z uwzględnieniem przewidywania zdarzeń i uprzedzania klientów – nazywa się to u nas Pozytywny Assistance, a więc zapobieganie awariom wszędzie tam, gdzie to możliwe. Chcemy też dostarczać alternatywne formy mobilności, niekoniecznie samochody zastępcze, ale na przykład kontynuowanie podróży za pośrednictwem car-sharingu czy taksówki. Jeśli chodzi o nasz rozwój, to kładziemy również nacisk na technologię w dwóch obszarach. Po stronie klienta są to te wszystkie cyfrowe narzędzia, które klientowi dajemy, żeby mu było łatwiej zgłaszać awarie i później je monitorować. Natomiast drugi wymiar digitalizacji polega na obniżeniu kosztów własnych i zakładów ubezpieczeń, dzięki czemu możemy być tańsi i zarazem bardziej efektywni. Więcej technologii oznacza również mniej potencjalnych błędów po stronie człowieka.”

Elektryczny standard Assistance według ARC Europe Polska
Wróć do Bloga